События

Соціальна реклама покращила ставлення людей до вакцинації

За даними соціологічного опитування, кожен третій з тих, хто бачив соціальну рекламу про вакцинацію, почав ставитися до щеплень краще. 

ставлення людей до вакцинації

 29,4% українців, з тих, хто бачив соціальну рекламу громадської організації «Батьки за вакцинацію», на питання «Чи змінила ця кампанія ваше ставлення до вакцинації?», відповіли ствердно: «Я почав ставитися до вакцинації краще». Протилежну відповідь «я почав ставитись до вакцинації гірше» дали лише 3,8% опитуваних. Кількість опитуваних, ставлення яких не змінилося – 54%, у 12,8% не було конкретної відповіді. Про це свідчать дані опитування Омнібус[i] GfK Ukraine у червні 2018 року.

Як прокоментувала керівник відділу соціально-політичних досліджень GfK Ukraine Інна Волосевич, подібний результат викликає оптимізм: «На мою думку, цей показник є позитивним, він означає, що майже третина споживачів цієї реклами змінили своє ставлення до вакцинації на краще, що немало на тлі поширення антивакцинаторських страхів».

Соціальна рекламна кампанія відбулася в травні-червні 2018 року в Києві та 17 містах України. Вона розвінчувала головні антивакцинаторські міфи. Кампанію проводила громадська організація «Батьки за вакцинацію» у відповідь на небезпечну «моду» антивакцинаторських настроїв серед українців.  Боротися з такою модою вирішили іронією та сміхом, тож соціальна реклама містила наступні повідомлення: «Тролейбуси вигадали масони!», «Таргани збирають інформацію для інопланетян!», «Солярії випалюють мозок!»: «Я відмовляюсь від вакцин звучить приблизно так само» — підсумовувала вона. При цьому, кампанія була просвітницькою, адже запрошувала на сторінку сайту, де детально розбирався кожен з популярних міфів про щеплення та надавалися аргументовані відповіді медиків на них.  За час проведення кампанії цю сторінку відвідало близько 1500 користувачів. Наразі комунікаційну кампанію подано на Social Project Awards, першу премію в сфері соціальних проектів, у номінації «Медицина та охорона здоров’я».

 За словами виконавчого директора ГО «Батьки за вакцинацію» Тимофія Бадікова, у 2018 році, українці почали активніше робити щеплення собі та дітям: «На сьогодні річний план імунізації дітей та дорослих виконується, а у випадку деяких хвороб  його навіть перевиконано. Однак цього недостатньо, адже кожна невакцинована дитина може стати смертельною загрозою для тих, хто за станом здоров’я не має можливості зробити щеплення. Саме тому ми, батьки, об’єдналися у громадську організацію аби донести інформацію про безпеку та необхідність вакцинації для інших. Подібні комунікаційні кампанії породжують дискусію навколо питання вакцинації та допомагають нам донести перевірену інформацію широкому загалу».    

Соціальна кампанія стала можливою завдяки допомозі багатьох партнерів. Креатив розробило агентство Havas Ukraine за підтримки Біржі соціальної реклами та незалежного консультанта Ольги Тимченко. В розміщенні допоміг FISH Media Hub, та окремі оператори зовнішньої реклами. Проект здійснено за підтримки Rotary.

Довідка: громадська організація «Батьки за вакцинацію»  об’єднує свідомих батьків, які відповідально ставляться до здоров’я дітей та розуміють значення вакцинації у формуванні імунітету кожної людини. Головною метою організації є попередження інфекційних хвороб через забезпечення загальної доступності імунізації. Деталі www.bzv.org.ua


[i] Щомісячне національне опитування з вибіркою у 1000 респондентів. Вибірка репрезентативна населенню України старше 16 років за статтю, віком, областю проживання та розміром населеного пункту (за винятком населення окупованих територій). Гранична теоретична похибка для випадкової вибірки становить 3,1%. Метод опитування – особисті інтерв’ю вдома у респондента.