События

Українські школи розпочали благодійну кампанію #ЩедрийВівторокДіти

Понад 300 шкіл з усієї України вже підтвердили свою участь в міжнародній благодійній кампанії #ЩедрийВівторокДіти. Вони проведуть власні #УрокиДоброти 1 грудня, традиційно у перший вівторок після Дня подяки. Головна мета ініціативи — розвиток благодійності та волонтерства серед дітей та молоді. 

ЩедрийВівторокДітиШколярі з усієї України вже готують онлайн і офлайн активності: благодійні ярмарки, онлайн флешмоб #відродинидородини, благодійні онлайн аукціони, збирають продовольчі пакунки для літніх людей та кошти для безпритульних тварин, знайомляться з потребами онкохворих дітей та планують допомогу безхатченкам, готують благодійні вистави та концерти. Більше інформації про ці активності можна знайти за хештегом #ЩедрийВівторокДіти у мережі фейсбук.

Аби надихнути однолітків, своїм досвідом зі школярами діляться й досвідчені маленькі благодійники. Ось історія 9-ти річної Варвари, яка готує та продає солодощі, а всі кошти віддає на благодійність:

«Я бачила, як важко хворим, людям без домівок, безпритульним тваринам, але не могла пожертвувати гроші на допомогу, бо я дитина і мені ще рано ходити на роботу і отримувати зарплату. Щоб знайти кошти на благодійність, разом з подругою ми почали готувати кейк-попси та продавати їх в школі. На виручені кошти ми з батьками купили продукти та приготували дуже багато бутербродів, куті та іншої їжі для людей, що опинилися на вулиці, а також привезли їм теплий одяг. Пізніше ми відвезли корм, ліки та килими в притулок для тварин.

Вдячність людей, яким я роздавала їжу, надихнула мене на думку, що я можу ефективно допомагати і треба робити це більше та частіше!

Наступним кроком була допомога хлопцю, який хворів на рак. Я знаю, що це дуже погана хвороба, від неї померла моя бабуся.  На свій День народження я попросила подарувати гроші, які віддала у благодійний фонд “Запорука” на лікування цього хлопця. Пізніше я знов приготувала печиво і почала продавати у школі. Майже всі діти в моєму класі приєднались та стали допомагати разом зі мною. Одного разу, щоб збільшити пожертву, в мене купили печиво за 200 грн, хоча воно коштувало 35 грн. Це мене вразило і я відчула, що не сама.

Дітям, які планують займатися благодійністю, я раджу спочатку звернутися до батьків. Мої батьки відразу мене підтримали і почали допомагати: купували продукти та готували їжу, знаходили номери телефонів і заклади, де перебувають хворі люди та безпритульні тварини, купували ліки та збирали гроші разом зі мною! Дякую їм за підтримку! 

Хочу порадити дітям бути добрими, мати чуйне серце,  допомагати слабким і тим, кому ця допомога необхідна».

Окрім проведення власних активностей, координатор кампанії #ЩедрийВівторокДіти — благодійний фонд «Запорука», пропонує школам доєднатись  до серії з дев’яти благодійних онлайн майстеркласів, які стартували вже з 23 листопада. В учнів буде можливість поспілкуватись з зоопсихологом, експертом з еко-свідомого способу життя, з представникам українського шоу бізнесу Ivan NAVI, дізнатись, як слідкувати за своїм здоров’ям, навчитись робити унікальні аватарки у Photoshop, свої перші анімаційні мультики у програмі Animaker, новорічні іграшки з тіста та багато іншого. Задля участі необхідно зробити будь-який благодійний внесок на підтримку онкохворих дітей, підопічних Благодійного фонду «Запорука».

Заохочують школярів до участі в благодійній кампанії і українські зірки шоубізнесу та кіно. Так, у зйомках відео, що розповідають про різні форми благодійності, взяли участь: реперка Alyona Alyona, співачка й акторка Анна Трінчер, актор театру і кіно Олександр Рудинський. Анімаційного героя відео — Добрятка, озвучив теле- та радіоведучий Влад Волошин. За задумом координаторів кампанії #ЩедрийВівторокДіти, Благодійного фонду «Запорука», ці відео мають надихнути школярів ставати благодійниками та волонтерами. Переглянути: youtube.com/playlist?list=PLywbp8iDMYYUsMCE4ETaL8Efn2yVC9WJo

“Для мене і моєї команди добро вимірюється врятованим дитячим життям і зміненими долями тих, хто допомагає дітям. Благодійність — це завжди про обмін добром, де виграють всі. #ЩедрийВівторокДіти розвиває в українських дітях емпатію та доводить, що будь-яка підтримка їх одноліткам цінна і виховує культуру благодійності з дитинства”, — розповідає Наталія Оніпко, президентка Благодійного фонду «Запорука».

«Україна долучилася до Дня добрих справ #ЩедрийВівторок у 2018 році. За цей час до акції долучилося більше 80 000 школярів більш ніж із 300 шкіл по всій Україні. Ми безмежно вдячні дітям за їх активність та бажання робити добрі справи. Розуміючи потенціал поширення руху серед молоді, у 2020 році ми вирішили започаткувати #ЩедрийВівторокДіти. Діти — це майбутні дорослі, тому ми дуже тішимось тим, як вони проявляють свою позицію та мають бажання допомагати іншим”, — коментує Любов Раїнчук, керівниця напрямку «Культура благодійності» Zagoriy Foundation, координаторка руху #ЩедрийВівторок в Україні.

Шкільні Уроки Доброти вже показали свою ефективність. Так, у 2019 році, під час кампанії  #ЩедрийВівторокДіти, учні зібрали понад 500 тисяч гривень для двох дітей, які потребували ендопротезів для ніг.

Цьогорічна мета – залучити якнайбільше дітей до благодійного руху та добрих справ!

Довідка:

Благодійний фонд «Запорука» засновано у 2008 році. Працює в Києві та у Львові. Фонд щоденно допомагає важкохворим дітям-пацієнтам Національного інституту раку, Відділу дитячої нейрохірургії в Інституті нейрохірургії та Західноукраїнського спеціалізованого дитячого медичного центру. За час свого існування Фонд надав допомогу 5000 дітям на загальну суму понад 70 млн. грн. Детальніше на www.zaporuka.org.ua.

#ЩедрийВівторок — це Всеукраїнський День добрих справ, аналог всесвітнього благодійного руху GivingTuesday. #ЩедрийВівторок проходить кожного року в перший вівторок після Дня подяки і цього року святкується 1 грудня. В Україні проєкт з’явився завдяки ініціативній групі у складі благодійних фондів Zagoriy Foundation, Таблеточки, Українського форуму благодійників та Клубу Добродіїв.
З 2018 року до «Щедрого Вівторка» в Україні долучилося більше 500 ініціатив і понад 120 тисяч учасників.