Велосипедист за кермом: що потрібно знати
Про правила дорожнього руху для велосипедистів розповів Микола Полюхович – інспектор відділу зв`язків з громадскістю управління патрульної поліції у м. Києві Департаменту патрульної поліції, старший лейтенант поліції.
Велосипедисти за кермом
Перед виїздом на велосипеді потрібно:
- Вміти (навички безпечного керування велосипедом, навички експлуатації та обслуговування велосипеда)
- Знати (правила дорожнього руху, маршрут)
- Одягнути (яскравий одяг зі світлоповертальними елементами або велоодяг, шолом, рукавиці, окуляри, інше захисне спорядження)
- Перевірити (справність, наявність обладнання)
Поради велосипедисту в період карантину
- Слідкуйте за рекомендаціями уряду (щоб розуміти де та за яких умов можна покататися)
- Оглядайте велосипед до та після поїздки
- Обробляйте руки після поїздки
- Не торкайтесь обличчя
- Тримайте дистанцію
- Обирайте найбезпечніший маршрут.
Як запобігти крадіжці велосипеда:
- Ніколи не залишайте велосипед непристібнутим без нагляду
- Якщо є потреба лишити велосипед на вулиці, користуйтеся надійним замком
- Користуйтесь надійними велопарковками. Переконайтесь, що велосипед не можна забрати разом з об`єктом, до якого ви його пристібнули, чи не можна зняти через верх.
- Ідеальна парковка – під наглядом та в людному місці
- Перепишіть номер рами велосипеда (як правило, він знаходиться знизу під передньою кареткою), зробіть кілька фото з ним. Якщо купили в магазині – зберігайте документи й чек.
- Якщо все ж таки велосипед вкрали – одразу викликайте поліцію та шукайте свідків.
Правила дорожнього руху для велосипедистів
Правила дорожнього руху (розділ 6) передбачають наступні вимоги до велосипедистів:
6.1 Рухатися по дорозі на велосипедах дозволяється особам, які досягли 14-річного віку.
6.2 Велосипедист має право керувати велосипедом, який обладнаний звуковим сигналом та світлоповертачами: спереду — білого кольору, по боках — оранжевого, позаду — червоного.
Для руху в темну пору доби і в умовах недостатньої видимості на велосипеді повинен бути встановлений та увімкнений ліхтар (фара).
6.3 Велосипедисти, рухаючись групами, повинні їхати один за одним, щоб не заважати іншим учасникам дорожнього руху.
Колона велосипедистів, що рухається по проїзній частині, повинна бути розділена на групи (до 10 велосипедистів у групі) з дистанцією руху між групами 80–100 м.
6.4 Велосипедист може перевозити лише такі вантажі, які не заважають керувати велосипедом і не створюють перешкод іншим учасникам дорожнього руху.
6.5 Якщо велосипедна доріжка перетинає дорогу поза перехрестям, велосипедисти зобов’язані дати дорогу іншим транспортним засобам, що рухаються по дорозі.
6.6 Велосипедисту забороняється:
- керувати велосипедом з несправним гальмом, звуковим сигналом, а в темну пору доби і в умовах недостатньої видимості — з вимкненим ліхтарем (фарою) чи без світлоповертачів;
б) рухатися по автомагістралях і дорогах для автомобілів, а також по проїзній частині, коли поряд облаштовано велосипедну доріжку;
в) рухатися по тротуарах і пішохідних доріжках (крім дітей до 7 років на дитячих велосипедах під наглядом дорослих);
г) під час руху триматися за інший транспортний засіб;
ґ) їздити, не тримаючись за руль, та знімати ноги з педалей (підніжок);
д) перевозити пасажирів на велосипеді (за винятком дітей до 7 років, які перевозяться на додатковому сидінні, обладнаному надійно закріпленими підніжками);
е) буксирувати велосипеди;
є) буксирувати причеп, не передбачений для експлуатації з велосипедом.
6.7 Велосипедисти повинні виконувати вимоги цих Правил, що стосуються водіїв або пішоходів і не суперечать вимогам цього розділу.
Сигнали рукою
Під час руху по проїзній частині, перед зупинкою, перестроюванням, поворотом або розворотом велосипедисти зобов’язані подавати попереджувальні сигнали:
- поворот або перестроювання праворуч: витягнута права рука;
- поворот або перестроювання ліворуч: витягнута ліва рука;
- зупинка: піднята догори будь-яка рука.
Сигнал лівого повороту також рекомендується подавати при об’їзді автомобіля, що припаркований з правого краю смуги. Подавати сигнал рукою слід завчасно і припиняти безпосередньо перед виконанням маневру. При їзді у групі знаки першим подає ведучий, а члени групи їх негайно повторюють.
Переходити по пішохідному переходу потрібно пішки, везучи велосипед поруч.
Якщо у вас була перерва у керуванні велосипедом, присвятіть певний час на безпечному майданчику, щоб згадати свої навички та знов вільно опанувати володіння велосипедом.
Велосипедна інфраструктура у Києві
- 38,5 км велодоріжок (на Троєщині, Бажана, пр. Перемоги, вул. Здолбунівська, Дніпровська набережна + ще кілька коротких)
- 2 км велосмуг (Леонтовича, Драгомирова, розвязка під Північним мостом.
- 4,5 км змішаного руху по тротуару (тротуари Північного мосту, Пішохідний міст, Володимирський узвіз)
- 4,4 км змішаного руху по дорозі (вул. Труханівська)
- 8,9 км смуги громадського транспрту, де дозволено рух велосипедистам
- 12,4 км рекреаціних велодоріжок або проїздів (Русанівський канал, Оболонська набережна, парки Кіото, Перемоги, Наталка, Юність, Відрадний, ВДНГ, Пирогів і велопішохідний міст).
Наталія Рибачик, за інформацією Міжнародного освітнього центру Safety Park