Дитячі лікарі з усієї україни отримали практичні навички залучення родини до лікування
Благодійна Фундація Дім Рональда МакДональда в Україні провела третю конференцію з сімейно-орієнтованої медицини «Лікарі, дружні до родини. Зміни на часі».
Цьогоріч метою події стало отримання лікарями практичних навичок організації дружнього до родин простору та залучення рідних пацієнта до процесу лікування. Учасники конференції, а саме головні лікарі та керівники відділень 52 державних та приватних дитячих лікарень з усієї України мали змогу:
- поділитися власними кроками втілення підходів сімейно-орієнтованої медицини;
- спільно проаналізувати успішні міжнародні та українські практики з сімейно-орієнтованої медицини;
- взяти участь у тренінгу про злагоджені комунікацій з рідними маленьких пацієнтів.
- розібрати з юристом медичного права конфліктні ситуації та краще зрозуміти правові рамки, що захищають інтереси пацієнтів, родин та лікарів.
Виступом про дії та плани МОЗ задля розвитку сімейно-орієнтованої медицини в Україні конференцію відкрила міністр охорони здоров’я України Зоряна Скалецька: «Сімейно-орієнтований підхід дає дитині-пацієнтові можливість одужати, уникнувши психологічної травми від розлуки з батьками. Саме тому зміни, які втілюються завдяки сімейним кімнатам Рональда МакДональда, є важливими для українського суспільства. Ми будемо рівнятися на ці зміни та працювати над тим, щоб у кожній українській лікарні з’являлися сімейні куточки. МОЗ максимально заохочує до цієї базової новації місцеву владу. Також наступного року ми будемо надавати медичну допомогу в сфері неонатології за підвищеним тарифом. Ми плануємо розробити стратегію дитинства та материнства, яка дасть можливість всій Україні впроваджувати більш сучасний підхід для комфортнішого та швидшого одужання пацієнтів».
Основний принцип сімейно-орієнтованої медицини ― це залучення родини пацієнта чи дитини до процесу лікування. Він реалізовується завдяки фізичній присутності рідних, наданні вичерпної інформації про стан пацієнта, взаємній повазі та розумінню лікарями почуттів батьків, чия дитина важко захворіла. Такі зміни в охороні здоров’я потребують змін у свідомості лікарів, медсестер, а також впровадження та прийняття нових правил рівноправної взаємодії між медиками та родинами пацієнтів. Такі зміни в охороні здоров’я потребують багато часу, зусиль та витривалості. Тож директор Фундації Дім Рональда МакДональда в Україні Галина Соловей поділилася мотивацією власної команди: «Нас надихають люди-ентузіасти, які стоять за ініціативою відкриття сімейних будинків та кімнат. Більше 7,1 млн дітей та їхніх рідних отримали допомогу завдяки Фундації в усьому світі. В Україні Фундація, як і в інших країнах, є партнером лікарів і лікарень. Тому ми вже втретє проводимо конференцію з сімейно-орієнтованої медицини, аби надати лікарям корисну та практичну інформацію. Ми віримо, що вони застосують ці знання в роботі і поділяться ними з колегами. Коли рідні поруч, дитина отримує потужну емоційну підтримку на боротьбу зі стресом та болем. Це пришвидшує одужання. Батьки краще розуміють, приймають ситуацію і діють конструктивніше. А медичні працівники здобувають мотивованих помічників. Таким чином виграють усі!».
Президент і виконавчий директор Інституту пацієнт- і сімейно-орієнтованої медицини Беверлі Джонсон, яка має досвід консультування понад 250 лікарень США та Канади, презентувала найкращі практики із сімейно-орієнтованої медицини в світі: «Сімейно-орієнтована медицина відрізняється від звичайної тим, що працює «з» пацієнтами та родинами, а не «для» них. У Лівані, Австралії, Канаді та США реалізовані такі важливі проекти як: цілодобові медичні бібліотеки; освітні групи, які проводяться для сімей лікарями; бесіди медсестер з пацієнтом та родиною під час перезмінки; програми, що вчать повертатися додому після виписки дитини. У США практикується залученість родин до прийняття рішення щодо лікування дитини. Україні теж варто до цього рухатись. Для того, щоб запровадити сімейно-орієнтований підхід у лікарні, його управлінці та працівники повинні чесно визнати, наскільки добре вони практикують повагу, емпатію, прозорий обмін інформацією та співпрацю з рідними дитини-пацієнта. Керівникам лікарень слід щоденно працювати із персоналом, разом проживаючи різні етапи змін; регулярно скликати зустрічі та постійно шукати можливості для фандрайзингу».