Захисти свою дитину! Пасок безпеки: міфи та реальність
Кожного дня в Україні у ДТП гине 10-11 людей, серед них одна дитина (дані на кінець 2018 року)! Це один з найвищих показників рівня смертності в Європі. І його не можна ігнорувати.
Загальна кількість загиблих у ДТП у світі за рік становить 1 млн 350 тисяч. На сьогоднішній день травми в результаті ДТП є однією з основних причин смерті дітей і молодих людей у віці 5-29 років. За даними ВООЗ, в країнах, що розвиваються, смертність на дорогах стала п’ятою за значимістю причиною смерті після хвороб серця, ВІЛ / СНІД, малярії, туберкульозу.
У Швеції 80% водіїв користуються ременями безпеки. Смертність у ДТП у цій країні становить 2 особи на 100 000. В Україні, де паском безпеки користується близько 15% водіїв, смертність складає 9 осіб на 100 000. Робимо висновки!
Пасок безпеки: міфи та реальність
Міф 1. Пасок безпеки на малій швидкості можна не використовувати.
Правда: Статистика свідчить, що близько 80% всіх аварій відбувається на швидкості 65 км/год. Зіткнення на такій швидкості еквівалентне падінню з 6-го поверху, а на швидкості 80 км/год. – з 9-го поверху.
Міф 2. Пасок безпеки заважає вибратися з автомобіля.
Правда: Сучасні паски безпеки знімаються одним натисканням.
Міф 3. Надійніше тримати дитину на руках.
Правда: Якщо дитина важить 10 кг, при зіткненні на швидкості 40 км/год. її вага збільшується в 35 разів — і складає 350 кг. Утримати дитину на руках ви не зможете.
Міф 4. Невеликі відстані не потребують паска безпеки.
Правда: Статистика свідчить, що 75% випадків загибелі в ДТП трапляються в 40-ка кілометровій зоні від домівки.
Міф 5. Під час ДТП краще, щоб людину викинуло з машини.
Правда: У разі аварії людину викидає з машини один на сто разів. Найбільша небезпека під час ДТП – удари о частини салону, травми після яких можуть бути несумісні з життям. Під час аварії у разі, якщо ви не користуєтесь паском безпеки, набагато більше шансів отримати такі удари, ніж вилетіти з машини.
Міф 6. Подушки безпеки заміняють пасок безпеки.
Правда: Задача «еірбега» — в долі секунди уповільнити рух людини, не допустивши удару о деталі автомобіля. При зіткненні подушка безпеки рухається на водія зі швидкістю 300 км/год. Пасок безпеки робить поштовх подушки більш м`яким. Якщо ж ремінь безпеки в момент аварії пристебнутий не був, а подушка спрацювала, водій врізається з високою швидкістю в «еірбег». Це може призвести до черепно-мозкової травми, перелому шийних хребців або, навіть, смерті.
Міф 7. На задньому сидінні не обов`язково використовувати паски безпеки.
Правда: Аналіз понад 100 000 ДТП довів, що непристебнуті пасажири задніх сидінь є найбільшою небезпекою для водія. Майже 80% пасажирів передніх сидінь могли би вижити в разі аварії, якби задні пасажири були пристебнуті.
Страховий інститут дорожньої безпеки США (IIHS) наочно продемонстрував, навіщо на задніх сидіннях автомобілів потрібні ремені безпеки. Експеримент проводився на швидкості 56 км/год.
Використання паска безпеки зменшує ризик смерті водія за лобового зіткнення в 2,3 рази, за бокового — в 1,8 разів, а при перекиданні авто — в 5 разів.
Як зазначається у новому докладі Всесвітньої організації охорони здоров’я (ВООЗ), у країнах, де було досягнуто прогресу в цій сфері і рівень смертності у ДТП знизився, успіхи були в значній мірі обумовлені поліпшенням законів щодо таких ключових факторів ризику:
- перевищення швидкості,
- керування транспортними засобами в нетверезому стані,
- невикористання ременів безпеки, мотоциклетних шоломів і дитячих утримуючих пристроїв,
- посилення безпеки інфраструктури, наприклад, шляхом спорудження тротуарів і доріжок для велосипедистів і мотоциклістів,
- поліпшення стандартів на транспортні засоби, наприклад, шляхом обов’язкової вимоги електронної системи безпеки й антиблокувальної гальмівної системи,
- поліпшення медичної допомоги після аварій.
Звісно, звичайна людина не в змозі вплинути на все перераховане. Але дещо вона може зробити самостійно і вже сьогодні. Наприклад, обрати: сідати за кермо в нетверезому стані чи ні? Використовувати пасок безпеки чи проігнорувати його? Перевищувати швидкість чи дотримуватися правил дорожнього руху?
Кожен день. Крок за кроком. Ми робимо свій вибір. І від нього може залежати життя.
Автор: Наталія Рибачик
-
Катя
-
МамаWOW
-