Події

Дітей по-новому навчатимуть безпеці

Якими мають бути класи безпеки в загальноосвітніх школах України та яку інформацію мають отримувати учні різного віку – про це говорили експерти з громадського сектору,  профільних відомств – МОН, МВС, МОЗ, ДСНС України та бізнесу 11 травня в Українському кризовому медіа-центрі.

безпека дітей

«Вийшов наказ Міносвіти, за яким мають бути створені та облаштовані класи безпеки в освітніх закладах. Майбутній новий Стандарт облаштування класів безпеки у школах має унеможливити самодіяльність на місцях при виконанні цього наказу. На сьогодні освіта з безпеки вимагає не теорії, а практики формування звички, що переросте у культуру. Розробка стандарту буде ґрунтуватися не на емоціях, а на статистичних фактах. Пріоритет надаватиметься тим напрямкам, де ризик загибелі або травмування для дитини є найвищим. До прикладу: внаслідок військової агресії росії трохи більше ніж за перший квартал цього року загинули 17 дітей та 81 отримали травми, а від ДТП за перший квартал цього року загинули 26 дітей та 571 травмовані. То на скільки ж актуально зараз під час війни питання безпеки руху? Напевне, це питання має бути зараз також на першому плані при плануванні навчання дітей безпеці», — впевнена Ольга Дробишева, голова ГО «Traffic Challenge» та засновниця Safety Park, яка ініціювала роботу над документом, що буде презентований наприкінці червня нинішнього року.

Відповідно до наказу Міністерства освіти та науки № 135 від 10 лютого нинішнього року та Плану основних заходів цивільного захисту України на 2023 рік, затвердженого КМУ, класи безпеки мають бути облаштовані в усіх загальноосвітніх школах.

Олександр Коцар, заступник начальника відділу зв’язків з громадськістю Департаменту патрульної поліції, зазначив, що основними причинами ДТП в яких травмуються або гинуть діти є перевищення безпечної та встановленої швидкості руху, порушення правил маневрування, порушення правил проїзду пішохідних переходів. «Патрульна поліція щороку впроваджує нові системи і підходи в роботі по запобіганню таких ситуацій. В рамках програми «Шкільний офіцер» щоденно проводимо профілактичну роботу в навчальних закладах та працюємо з громадськими організаціями з безпекових проєктів, тому із задоволенням доєднаємось до роботи над Стандартом. Також хочу додати, що ми маємо не забувати про такі негативні явища, як булінг, вживання наркотичних речовин та алкоголю дітьми і спільно працювати над попередженням таких ситуацій». 

«Доведено, що структура дитячого травматизму повсюдно стабільно представлена наступним чином: побутовий, вуличний, шкільний, спортивний, дорожньо- транспортний. До 70% травмування дітей – це побутовий та вуличний травматизм, під час ігор у дворах і таке інше. Тому в роботі над Стандартом обов’язково необхідно передбачити навчання дітей алгоритму дій у травматичних ситуаціях, навчити не боятися їх, аби дитина не  лише знала, що робити, ай не втікала, знала алгоритм дій та могла коли треба надати допомогу. Старших дітей треба знайомити з правильними навичкам надання першої домедичної допомоги» — вважає Роман Деркач, голова групи експертів МОЗ України за напрямком «Травматологія та ортопедія», головний лікар  «Інституту травматології та ортопедії Національної академії медичних наук України».