События

Як онлайн-школи покращують ситуацію з інклюзивним навчанням в Україні

Із початком карантину для більшості дітей навчання лише ускладнилось. Виявилося, що без постійної присутності вчителя та можливості в будь-який момент поставити йому запитання, не так уже і легко засвоїти матеріал! Утім, існують групи учнів, які лише виграли від такої ситуації. Насамперед це діти з особливими освітніми потребами (ООП), яких онлайн-навчання урівняло в можливостях із рештою учнів. 

дистанційне навчання

Чому дистанційне навчання є вигідним для деяких дітей, як використати його по максимуму і кому не підійде дистанційка – з цими питаннями ми й спробуємо розібратися!

Хто виграв від онлайн-навчання?

На жаль, далеко не всі українські школи відповідають вимогам інклюзивності, що ускладнює доступ до навчання для деяких дітей. Насамперед це стосується осіб з інвалідністю та інших учнів, що мають певні хвороби. Але карантин багато змінив. Онлайн можуть навчатися майже всі, для когось це навіть набагато зручніше та ефективніше.

Це видно і зі статистики: в середньому оцінки українських школярів дещо погіршилися, але одночасно з тим деякі учні, які до цього не демонстрували особливих успіхів, почали вчитися краще. Наприклад, з іншої сторони змогли розкритися сором’язливі, але старанні учні, або ті, хто встигав записати конспект. Спілкування через Zoom онлайн-чати та віртуальні кімнати дало можливість з більшим комфортом слідкувати за уроком, працювати у прийнятному для себе ритмі, а подекуди навіть отримувати більше уваги від педагогів.

Як же без недоліків?

Звісно, є і складнощі. Наприклад, дистанційне навчання не підійде дітям з аутизмом або з порушеннями інтелектуального розвитку. Перші вимагають особливого підходу та мотивації, тож без присутності вчителя можуть повністю втратити інтерес до навчання. Що ж до дітей з синдромом Дауна, в процесі дистанційного навчання вони легше відволікаються, а подекуди здатні не реагувати на запитання та навіть власне ім’я, коли те лунає з навушників.

Утім, нічого дивного тут немає. Онлайн-навчання вимагає адаптації та звички навіть від звичайних дітей, а в учнів з ООП може відібрати значно більше часу та потребувати особливої уваги батьків. Можливо, це вимагатиме окремої роботи з дитиною – пояснити принцип роботи програми, переключення між чатами, отримання домашніх завдань тощо.

Онлайн-школа

Сьогодні нікого не здивуєш онлайн-навчанням. Завдяки карантину тисячі українських школярів отримали навички роботи з навчальними програмами та здатні застосувати ці знання у житті. Те саме можна сказати про навички концентрації або самоконтролю, адже чимало дітей зрозуміли, що онлайн-уроки – це така сама школа, а навчатися треба навіть якщо клас віртуальний.

Оскільки різниця між дистанційним та очним навчанням стирається, все більшої популярності набувають онлайн-школи, вебінари або тематичні курси. Батьки вбачають у них можливість покращити оцінки дітей, а також можливість отримати додаткові знання, наприклад, з англійської чи з програмування. Тим паче, що таких шкіл зараз достатньо і є з чого вибрати! Наприклад, онлайн-школа «На Урок» пропонує багато цікавих курсів для учнів 1-11 класів, де кожен знайде те, що йому до смаку. 

Також онлайн-заняття надають додаткові переваги:

  • Дитину не треба відводити на курси та забирати з них;
  • Деякі діти вважають віртуальні уроки зручнішими та психологічно комфортнішими;
  • Можливість покращити оцінки, підготуватись до ЗНО чи ДПА;
  • Можливість обрати поглиблені курси з певних дисциплін;
  • Наявність персонального куратора, який допомагатиме дитині та слідкуватиме за її успіхами;
  • Можливість записати дитину як на поодинокий урок або вебінар, так і на серію занять

Епоха, коли дистанційне навчання здавалося чимось несерйозним відходить у минуле, як і часи, коли школа була важкодоступною привілеєю для дітей з ООП. Ера віртуальних шкіл дає рівні можливості кожному, навіть якщо дитина прикута до візка, має слабке здоров’я або вади слуху.