События

Оцінювання знань учнів у початковій школі. Консультація юриста

Навчальний процес вже розпочався і батькам учнів початкової школи варто пам’ятати про особливості оцінювання знань їхніх дітей.

школа

Виктория ПолищукНа цю тему нас консультує юрист, адвокат та керівник компанії «Доверитель» Викторія Поліщук

19.08.2016 було прийнято Орієнтовні вимоги до контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи (наказ МОЗ України № 1009 від 19.08.2016). Відповідно до вказаних Орієнтованих вимог, оцінювання навчальних досягнень учнів здійснюється вербально:

  • у 1 класі з усіх обов’язкових предметів шкільного компоненту;
  • у 2-4 класах з наступних обов’язкових предметів: «Інформатика», «Музичне мистецтво», «Образотворче мистецтво», інтегрованого курсу «Мистецтво», «Основи здоров’я», «Фізична культура», «Я у світі» та «Трудове навчання»;
  • у 1-4 класах з усіх факультативів.

Результати оцінювання навчальних досягнень учнів є конфіденційною інформацією, доступною лише для дитини та її батьків (або осіб, що їх замінюють).

Недопустимою є заміна оцінок іншими зовнішніми атрибутами (зірочками, квіточками, прапорцями тощо).

У початковій школі здійснюються поточні та підсумкові види контролю.

Поточний контроль здійснюється у процесі вивчення теми/розділу з метою визначення рівня розуміння і засвоєння учнями окремих елементів теми/розділу.

Підсумковий контроль передбачає: у 1 класі — підсумкові контрольні роботи у кінці навчального року (контрольне списування, комбінована контрольна робота з математики та індивідуальна перевірка навички читання вголос і розуміння прочитаного); у 2-3 класах – контрольна робота; у 4 класі – контрольні роботи у кінці навчального року (з навчальних предметів, що визначені Міністерством освіти і науки України для державної підсумкової атестації).

Батькам варто знати, що контрольні роботи з будь-якого предмета в початкових класах проводять на другому або третьому уроці за розкладом у середині робочого тижня (бажано – вівторок, середа), не більше однієї такої роботи в день, а протягом тижня – не більше двох (у випадку двох робіт на тиждень, бажано проводити їх у вівторок і четвер). Орієнтовна тривалість виконання роботи становить у другому класі близько 30 хв., у третьому й четвертому класах – близько 35 хв.

Тематична перевірка навчальних досягнень учнів (контрольні роботи) з предметів «Я у світі», «Основи здоров’я», «Трудове навчання», «Образотворче мистецтво», «Музичне мистецтво», «Мистецтво», «Фізична культура», «Інформатика» не проводиться.